Media internetowe w Polsce - ranking
Od początku roku w pierwszej piętnastce najbardziej opiniotwórczych polskich mediów nieprzerwanie plasuje się Onet.pl i TVN24.pl. To poprawa pozycji mediów internetowych - w skali całego ubiegłego roku, wśród najchętniej cytowanej piętnastki znalazło się tylko jedno medium internetowe - Onet.pl. Wzrastająca pozycja portali internetowych w rankingu wynika przede wszystkim z ich dostępności oraz specyfiki działania.
Informacje na głównych portalach, czyli tych znajdujących się w rangingu Instytutu, są bardzo często informacjami o charakterze newsa, często i przede wszystkim szybko, aktualizowanymi. Dlatego też portale są dobrym źródłem informacji newsowych, często mających potencjał sensacji. Najnowszy raport Instytutu Monitorowania Mediów potwierdził, że poziom opiniotwórczości portali internetowych, mierzony liczbą cytowań w innych mediach, w marcu ponownie się poprawił.
Co prawda żadne z internetowych mediów nie może się jeszcze równać z Rzeczpospolitą (1580 cytowań w marcu), Gazetą Wyborczą (811 cytowań) czy Dziennikiem Gazetą Prawną (611 cytowań), ale najwyżej notowany reprezentant mediów internetowych uplasował się na siódmym miejscu, poprawiając pozycję o jedno oczko w porównaniu z lutym i o dwa w odniesieniu do stycznia.
- autor artykułu